Roger Waters

Roger Waters 18/8 2018
Då har jag varit på konsert igen, denna gången så var det på Friends Arena i Stockholm den Kungliga huvudstaden. Det var ju lite meckigt att ta sig dit men med en Hjälpchaufför (Tack Kristofer) så gick det hyfsat bra. Men jag fick en unken bi smak i munnen av alla politiska budskap som han skrev oss på näsan med i stora delar av konserten (En Britt som kritiserar USA, Kritisera dina brittiska politiker istället). Jag var inte ensam om denna uppfattning, för under min tre kilometer långa promenad hem så var det flera som sa liknande saker. samt även i hotell lobbyn efteråt. på Facebook var kritiken stor. "By ther way" Han kritiserade även Mark Zuckerberg. Fb är tydligen inte bra för oss enligt Roger. Jag mådde inte illa när "The great gig in the sky" som jag brukar göra kan det bero på att det var en annan sångerska? I övrigt så var ju konserten som den brukar med Fabriker, Murar, Flygande grisar, Helikopter, Barnkörer samt laser show. Annars så är ju Roger väldigt bra om han bara gör det som han skall, för jag tycker att en musiker skall spela musik, I alla fall när jag har köpt biljetter för att höra det.Jag vet inte om jag har svårt att ta till mig nya låtar eller om det helt enkelt är så att de gamla låtarna är bäst, och ju mer man hör Roger (samt även Ian Gilmour, för er som läst tidigare recensioner) så framgår att koncept albumet The wall är bättre och bättre, The dark side of the moon och Wish you were here, är också mycket bra men eftersom the wall är ett dubbelalbum så håller jag det som bättre med så många bra hits på en skiva. Och han spelade många hits från The wall speciellt i slutet vilket gjorde att det blev en bra konsert trotts allt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0