Tommy Emmanuel

        Tommy Emmanuel   (Special guest Anthony Snape).
Ja då var det dags igen att gå på ett musik evenemang i går kväll (13/3 2018) så var det Tommy Emmanuei och guest Anthony Snape som stod för underhållningen, Anthony nämner jag bara i förbi gåendet beroende på hans insats och genomslags kraft. Tommy däremot för er som inte vet vem han är, så kan man säga att han är en ny typ av Wiktor Borge som de flesta känner till. Han spelar trummor på gitarren, han tittar på klocka under en extra lång tid (typ demontrativt "som när du kommer försent till ett möte med en kompis"),han slänger i väg Capot (en grej som man spänner över stängarna för att stäma om den till en annan tonart lite snabbt, enkelt förklarat). Samt pekar på strängen som ger ifrån sig en klar och ren ton, och allt detta gör han under tiden som han spelar gitarr. och det är ju inget enkelt som han spelar, det gör inte Tommy Emmanuel. En annan sak som han gör är att, spelar med bara vänster hand samt spelar trummor med höger och det är bra. han är en så avancerad gitarrist så att om jag och några till som suger lika mycket på gitarr som mig så skulle det behövas tre gitarrister för att göra det som han gör, men om det var hyfsade gitarrister så skulle det nog bara behövas två. Sen så kommer lite sköna men uttjatade skämt som, när han stämmer gitarren och säger lite fundersamt konstigt att den är ostämd den var stämd i morse när jag köpte den. Han berättar om hur han som ung spelade för mat i Sydney eller om han inte åt så kunde han köpa nya strängar. Man sitter och vänta och längta efter att för höra lite sköna gitarrmelodier och det kommer emellan åt, så att det är inte långtråkigt på något sätt men jag vill ha mer och det kommer. när han och Anthony drar av några låtar så uppstår skön musik( som vi säger i dessa kretsar).och när han spelar Johnny Cash´s Hurt då är i alla fall jag i himmelriket. Samtidigt så förstår man varför Tommy inte är en Jonny Cash han spelar gitarr mycket bättre men det krävs mer och det finns bara en Johnny Cash! Men det finns bara en Tommy Emmanuel också och han är riktigt bra.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0