Vem bryr sig?

Hej!
Efter att ha jobbat natt på TAXI, så tog jag mig till Teater Uno på Esperantoplatsen 7-9. En liten teater med Ca 50 platser, som alla var besatta(besuttna) ja det va fullsatt i stort sett. I det fina vädret så kanske typen av publik ändras för det var till 90 procent kulturtanter denna kväll. För att spana in lite Cabare, Revy, satir, teater i Göteborg. Den satirisk/politiska cabare'n " Vem bryr sig?" är kanske lite för politiskt röd för min smak. Mycket nyskrivet politiskt dravel ren ut sagt dåligt. Men så kommer höjdpunkter av skön sång, texter av Roland Jansson och Kent Andersson som är lysande. Många skådespelar prestationer som oxå är mycket bra. Walfrid Lindsgård o Linda
Johansson. Tror jag för Presentationen av skådelspelarna ute blev. Men med dessa manusförfattare så kan det nästan inte gå fel. Det va ju lite kul att alla deltog i teaters som sufflösen, musiker och fotografen, i det sammanhanget så vill jag säga att det märks att dessa inte är skådespelare. Men i en sen så blev det riktigt lyckat, när baslasse (Lar-Olof Nyström) skulle spela en lite dum Patentregistrerings tjänsteman
av sin tid. Dennes reaktion när eddison kom med elektricitet och sin glödlampa. Det var bra, typekastingen där blev riktigt lyckad. Lyckat vet jag inte om det blev när inte bara Baslasse utan hela bandet spelade en konstig Jumping jack flash, jag vet inte om det skulle spela falskt med vilje för att det ingick i föreställningen eller vad det var, men det var uppenbart att det skulle vara så för det upprepade sig hela låten. I övrigt så vill jag säga att jag var nöjd till ett biljettpris av 145 kr plus tillägg (160 Kr) så får man vara nöjd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0