Mats Ronander

2019 Mats Ronander.
På Lisebergs lilla scen var det dags för Mats Ronanders Göteborgs besök.
Det var festligt folkligt och fullsatt, så förutsättningarna var bra. Det börjadelite tamt men med en ökande fart och spelglädje, som förövrigt var kännetecknandeför denna konsert, så blev det bättre och bättre. När sedan Mats tog fram sitt munspelså var stämningen på topp. Med Mats underbara känsla för blues och hans lite sköna kläd val, halsduk i mitt i sommaren, om jag skall vara snäll så kan jag väl kalla det för en scarf. Sen när han kom till sina hittar som 50/50 några andra låtar lite i baktackt likt Dagvag. Samt att hans blåa strata fick mycket utrymme, vissa kanske skulle säga för mycket.Och bandet det var en ett bra samarbete och ett tight sound som tilltalade mig mycket.Som extranummer kom, vad jag skulle säga hans monster hitt Kött o Blod som kom år2003. Men han spelade även Tokig som han släppte 1885, så förnyelsen vad gäller låtskriveriet har väl varit lite skral. För övrigt så var det en underbar sommar kväll i Göteborg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0