Nazareth

        Nazaret.
Detta band har 50 års jubileum men jag tror inte att det
är så många originalmedlemmar kvar, Av åldern på band
medlemmarna att döma så kan det bara vara en som var med
från början, och det är basisten. Men vad gör väl det
nostalgin var hög samt även åldern på publiken. När
Nazareth drar på med monster hitten "Love Hurts" som för
övrigt skrevs av Belamy brothers, och "Razamanaz" så var
hela publiken i en annan tid och det kändes så Jä skönt.
Men jag säger som Roger Andersson sa till mig när vi
träffades efteråt. "sångaren nåde väl inte upp till
originalets nivå" Och det har han så rätt i men däremot
trummisen va mycket grym som för övrigt är basistens son.
Nu har jag inte sett original trummisen så jag kan inte
jämföra men han var mycket bra. För övrigt så kan jag säga
att en konser på "Trädgårn" är ganska trevlig när det inte
kommer mer än sju åtta hundra personer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0