Potatisplättar

Och jag tänkte dela med mig av ett väldigt gott recept.
Det började med att jag funderade på vad man kan göra för gott på potatis.
Sen så tittade jag i skåpen vad jag har hemma, inte mycket. 

Plockade fram.
5 potatisar
3 ägg
1 morot
1 lök
100g smör
lite mat olja ca tre msk
Salt o peppar.

Vispa äggen,
blanda i riven eller finhackad lök, morot samt potatis.
Smält smöret blanda i det, häll i oljan.
Salta ordentligt, det är ju trotts allt potatis som kräver en hel del salt, ca en matsked samt peppra dok inte lika mycket.
Stek plättarna först på hög värme, vänd sedan, sänk till lågvärme för att potatisen skall bli klara. ca 8 min per sida totalt.
Serveras med dillkvist, stekfläsk (bacon) eller wienerkorvar.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0